ششم و متوسطه اول
 
 
آگاهی انسانی، آگاهی اجتماعی  
 
 

   مـا معلمهـا هر بار که به کلاسی می رویـم، از روی

لیسـت، حاضر غایـب می کنیـم و ظرف یکی دو دقیقه

معلـوم می شود که چه کسانـی حاضرنـد و چنـد نفـر

غایـب هستنـد.

   حالا فکر کنیـد که یک کارفرمـا تعداد کارکنـان خود را

نداند! چطـور به آنها حقوق می پـردازد؟ چطور حضور و

غیـاب آنها را کنتـرل می کنـد؟ چطـور بفهمـد که مثـلا"

بـرادر یا پدر کارگـری به جای خود او نیـامده اسـت؟

   با نهایت تأسف چند روز پیش در معدن زغال سنگی

تعدادی از هموطنان مان گرفتار شده و در کمال تعجب،

کارفرما حتی نمی گوید که چند نفر گرفتـار شده اند و

«تقریبا" تقریبا"» می کننـد!

 

   ببینید جان کارگر در این دیـار چقـدر می ارزد!

   ببینیـد چه کسانـی مـرتبـا" از سرمـایـه داری ننگین

امپریالیسم آمریکا فغان می کنند!

 

       

 |+| نوشته شده در  دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ساعت 15:50  توسط بهمن طالبی  | 
  بالا